Cztery splecione koła symbolizują zjednoczone w 1932 roku największe niemieckie marki: Audi, DKW, Wanderer i Horch. Wówczas połączona korporacja nosiła nazwę Auto Union, a jej maszyny – już wtedy ozdobione przypominającym znany dziś logotyp – dominowały w przedwojennych wyścigach Grand Prix.

Marki Audi i Horch miały wspólnego założyciela: August Horch wskutek sporów z głównym księgowym opuścił swoją firmę i założył nową. „Audi” to łacińskie tłumaczenie niemieckiego słowa „horch” – czyli „słuchaj!”.

Skomplikowana historia różnych marek. Ostatnim akordem było wchłonięcie przez Audi marki NSU, pod koniec lat 60.

Co ciekawe, fabryki Audi i Horch znajdowały się w Zwickau – mieście, które po drugiej wojnie światowej znalazło się w NRD i produkowano tam najpierw samochody IFA, a potem słynne Trabanty.

Tymczasem firma Auto Union po wojnie przeniosła się do zachodnioniemieckiego Ingolstadt. Produkowano tam pojazdy DKW, a w latach 50. udziały – najpierw większościowe, potem 100% – wykupił… Daimler-Benz. Ostatecznie producent ze Stuttgartu nie był zainteresowany produkcją małolitrażowych aut i w 1964 roku rozpoczęło się przejmowanie Auto Uniona przez Volkswagena. Nowy właściciel zrezygnował z kojarzącej się z dwusuwami marki DKW i w 1965 roku wskrzeszono nazwę Audi. Logo z czterema kołami pozostało rzecz jasna do dziś, podobnie jak przynależność marki do koncernu Volkswagen.

Posted by Katarzyna Piotrowska

One Comment

  1. Miałem okazję być kiedyś w muzeum Audi w Niemczech i przyznam szczerze, że aż zapierało dech w piersiach jak się patrzyło na te wszystkie modele samochodów tej marki w jednym miejscu.

    Odpowiedz

Dodaj odpowiedź