Rekordy sprzedaży 

Toyota

Nieoficjalny rekord w światowej sprzedaży jednego modelu samochodu dzierży Toyota. Od 1966 roku fabryki opuściło ponad 40 milionów modelu Corolla (próg 40 milionów osiągnięto w lipcu 2013 roku), ale… nie wszyscy uznają to za wartościowy rekord sprzedaży. Po drodze pojawiło się aż jedenaście generacji popularnego kompaktu, z tak dużymi różnicami konstrukcyjnymi, jak chociażby napęd: w pierwszych generacjach na tylną, od piątej generacji większość modeli miała już napęd na przód.

Volkswagen

Inaczej wygląda historia Volkswagena „Garbusa”, któremu Corolla odebrała teoretyczną palmę pierwszeństwa. Oficjalnie na drogi w latach 1938-1997 wyjechało 21.529.464 sztuk, a w tym czasie wprowadzano jedynie zmiany kosmetyczne. Niemieckie auto odebrało rekord poczciwemu Fordowi T, który w latach 1908-1927 wyjechał z fabryk w liczbie 16,5 miliona sztuk.

Łada

Co ciekawe, wśród samochodów, które w swojej historii nie przeszły żadnej poważnej modyfikacji w projekcie, w ścisłej światowej czołówce znajduje się poczciwa Łada. Klasyczny model oparty na licencji Fiata 124, produkowany w Togliatti – miasta nazwanego na cześć włoskiego komunisty Palmira Togliattiego – trafił na rynek w liczbie ponad 20 milionów sztuk. Wszystkie oparte na jednakowej filozofii technicznej.

Fiat 126p

Na polskim rynku rekordzistą jest oczywiście Fiat 126p. W latach 1973-2000 fabrykę w Tychach opuściło 3,3 miliona „Maluchów”. Po doliczeniu aut wyprodukowanych we Włoszech i Austrii, na drogi wyjechało prawie 4,7 miliona tych aut.

Posted by Katarzyna Piotrowska

One Comment

  1. Ciekawy wpis, od razu przywołuje wspomnienia, gdy na drodze, co drugi samochód to był Maluch. To były czasy… Pozdrawiam!

    Odpowiedz

Dodaj odpowiedź